perjantai 7. syyskuuta 2007

Omistajan hätähuuto

Voi apua, missä mun ihana pinseri poika on....

Maanantaina meillä alko kuunnellaan jos huvittaa, tai pitäskö sanoa että se pahentu. Tällä viikolla kävin kahden viikon tauon jälkeen agilityssä. Viime viikolla Jouni kävi koiran kanssa agilityssä ja kuulin kuinka hyvin se oli mennyt ja koira oli ollut rauhallinen. Tällä viikolla sain todeta että turha yritys ainakaan mun kanssa. Paikallaolo käskyt kaiku kuuroille korville koira vaan hyppi esteitä itsekseen. Pannasta kun yritti pitää kiinni koira käskytti hampailla, että siitä ei pidetä kiinni. Tunnista emme saaneet juurikaan irti muutakun omistajan turhautumisen.

Kotona, lenkillä ja harjoittelukentällä pienet hetket paikalla oloa sujuvat. Nyt on tullut mukaan käskytys haukkua ruokakupin edessä, anna ruokaa mulle heti... ruokakupille saa onneksi edelleen mennä ja kontaktin koira ottaa ennnekö koskee ruokaan. Luoksetulo käskyt toimii vaihtelevasti, tänää taas ihan loistavasti toisina päivinä ei ollenkaan. Pannasta ei saisi pitää kiinni eikä myöskään harjata... voi apua mitä mä teen

Eilen Jouni oli mun tilalta tokoilemassa, koira oli kuulemma totellut ja kuunnellut. Onhan Miki toiminut tähänastikin sielä, muista koirista huolimatta. Ohjaajan kommenti oli ollut, että aivan kuin eri koira, paljon rauhallisempi yms. Olenko menettänyt otteeni koirasta ja siirtynyt lauman alimmaiseksi vaikka ennen olin laumanjohtaja, vai oliko Miki vain hämmentynyt ohjaajan vaihdoksesta? Masentavaa kun on opettanut koiraa pienestäpiteäen ja harrastanut sen kanssa, toinen omistaja vaan pääasiassa käyttänyt lenkillä.

Mikä neuvoksi...

2 kommenttia:

Mirka kirjoitti...

Eksyin blogiinne pinseripalstan kautta. Teillä on alkanut murrosikä!Lukekaas minun ja parsonpoikani eloa meidän blogista... readyto.vuodatus.net Tosin pahimpia vaiheita ei ole edes kirjattu! :) Missäs päin asustelette tampereella, vois lähteä vaikka hihnalenkille joskus (meidän Roni ei oikein pojista piittaa). Haaveilen ottavani pinserinartun talvella/keväällä ja olisi kiva kuulla tuoreen pinerinomistajan kokemuksia.

Sanna kirjoitti...

Juuri kävin sulle laittaan pinseri foorumiin, et voitas vaikka tavata. Me asustellaan Lielahdessa, mutta usein on auto käytössä, joten päästään kulkeen.