maanantai 2. heinäkuuta 2007

Vapaana kuin taivaan lintu

Viikonloppu meni nauttiessa pinserimäisestä menosta ja juoksentelusta. Perjantaina oltiin vielä kaupungissa. Perjantai iltana emäntä vaikeroi ja hyppi yhdellä jalalla, olivat isännän kanssa olleet pelaamassa ultimatea ja emäntä oli vissiin loukannut jalkansa. Siinä sai taas miettiä että mitäköhän ne ihmiset on nyt mun pään menoks keksineet kun emännän meno näytti niin kummalta. Isäntä onneksi pelasti tilanteen ja vei mut mettään juoksenteleen. Sain pitkästä aikaa juosta tunnin lenkin vapaana ja haistella kaikkia ihania tuoksuja.


Lauantaina ajeltiin mulle ihan uuteen paikkaan, jossa tullaan kuulemma isännän kesälomalla viettään aikaa. Ajomatka oli pitkä, mutta onneksi käytiin emännän tädin luona puolessa matkassa, sain sielä ruokaa ja juoksennella hetken aikaa. Viikonloppuna oltiin Kangasniemellä saaressa mökkeilemässä, mökkin on isännän vanhempien.


Kangasniemen saaressa sain ensi kosketuksen punkkeihin, sellasia mustia otuksia joita nähessään emäntä oli ihan kauhuissaan, mutta onnneksi kaikki muut ottivat tilanteen rauhallisemmin, mä en edes niitä huomannut. Oli ihan kiva että tehtiin useesti päivässä punkkitarkastuksia, sain lekotella emännän sylissä tai emännän ja isännän välissä kun isäntä poisti punkkeja. Punkkien lisäksi mökillä oli ihnohttavia otuksia, joita kutsuttiin hyttysiksi, mutta ulkona nukkuessani osasin niiltä suojautua, tässä teille vinkki, jos OFF unohtuu...








Saaressa ohjelmaan kuului kaivuuhommia, kepin syöntiä, veneilyä, joka on mukavaa puuhaa, emännän ja isännän hakua, jäljestystä, jossa oon kehittynyt, pinseri hepulit kuului myös asiaan oli paljon tilaan missä temmeltää. Isäntä katteli mun nenän käyttöö siihen malliin että meinaa vissiin keksiä siihen liittyviä harrastuksia.

Kotiin päästyä tehtiin vielä sunnuntain iltalenkki kääpiövillakoira uroksen kanssa, joka ei tykännyt musta alkuunsa. Onneksi mä osaan olla niin hurmaava, että loppujen lopuksi päästiin jonkinlaiseen sopuun ja se ymmärsi että mun hyppiminen ois leikkiin kutsua. Mettässä juoksennellessa se kyllä hyvin seuras kaikkiin jänniin paikkoihin... Kuulemma viikonloppuna on saman kaverin kanssa luvassa vaellus.

Ei kommentteja: