sunnuntai 29. heinäkuuta 2007

Kesäloma, ah tätä onnea

Isännällä on ollut nyt viikko kesälomaa. Kesäloma tarkoittaa sitä ettei isäntä häviä joka aamu johonkin. Kesäloma siis tarkoittaa tekemistä koko lauman voimin, mikä on aina mukavaa. Kuluneella viikolla se on tarkoittanut pääasissa mökkeilyä Pirkkalassa ja mummon luona vierailua. Tosin emännän ja isännän mielestä mun reviiri on kasvanut liiaksi sekä mökillä että mummolassa, joten olen ollut hihnassa aina välillä.




Tässä minä vartioin pakastinta, kun sitä sulatettiin. Aina välillä tippu hyvän makuisia jääpaloja, joten oli tosi kannattavaa hommaa. Sulatettu pakastin on myös tiennyt parempaa ruokaa ja ihania herkkuluita.









Sain ensi kosketuksen melontaan. Kanootilla meno oli hauskaa, vaikka hieman erilaista kun veneily, nimittäin sielä sai enemmän makupaloja, kun veneillessä, mutta kanotti meni paljon hiljempaa ja se keinu enemmän kuin vene. Ensin emäntä ja isäntä yritti laittaa mut yksin kanoottiin, ne ei ollenkaan tajunneet et sitä on hankala hallita yksin, vaikka mulla onkin neljä "melaa", joten mä hyppäsin pois. Pian opin kuinka kivaa kanootissa oli ja olisin mennyt sillä paljon useammin kuin pääsin.










Lepohetki kesken kanootti retken. Kuten voitte huomatta, mukavaa on. Illalla vielä saunottiin koko perheen voimin, mutte ne kuvat emäntä sensuroi...







Maanantaina oli pentu agilityn viimeinen kerta. Mentiin kaksi rataa. Pitänee kehaista, että tällä kertaa olin puolueettomasti (emännän ja isännän mielestä) paras. Muut meni hämyyn ja meni puomille keppien sijaan, mut mä olin niin fiksu et keksin heti mitä pitää tehä. Emännän maksapalat oli myös aika hyvä huokutin. Kaverini Rocky oli tosi tottelevainen ja hyppäs puomin päältä alas, (Rocky meni puomille keppien siasta, kun se tykkää puomista ja on siinä tosi taitava) sen emännän huutaessa luoksetulo käskyä, mä en ois kyllä tehny sitä kun puomin päässä on aina kipollinen makupaloja. Rocky oli torstaina mökillä mulla vieraana oli tosi kivaa se vaan ei oikein ymmärtänyt et millon pitää nukkua.


Tänää järjestin lenkillä oman agility radan. Oltiin iltalenkillä mettässä, josta oon jo kertonut. Mentiin reittiä, jossa oli aivan taivaallinen pohja juosta ja hyppiä kaikkien kivien ja kaatuneiden puiden yli, siis loistava paikka pinseri hepuleille. Mun esimerkki innosti isäntääkin, joka hyppäs kaatuneen puun päälle ja hetken mietittyä minä perässä (emännän huomautus rungon korkeus 1m). Isäntä ei nähnyt mun makeeta hyppyä, joten se hyppäs uudelleen ja mä perässä. Tarkemmin katsottuna puu näytti ihan puomilta, joten päätin lähtee hioon taitojani (emäntä seisoi maassa naama valkoisena, puun päältä maahan 1.8m pudotus) puolessa välissä päätin tehdä piruetin ja palata isännän luokse. Mutta kuten sanontakin sanoo kerta kiellon päälle ja isännän ja emännän kuvatessa puuta maasta mä päätin vielä kokeilla...

Ei kommentteja: