maanantai 28. tammikuuta 2008

Työntäyteinen viikonloppu!

Lauantaina lähdettiin taas aamusta hakuileen. Emäntä päätti ottaa uutta haastetta kehiin. Mä selviydyin hyvin niistä haasteista ja löysin kaikki maalimiehet vaikka tällä kertaa ei enää viety niitä piilolle. Palkkiona oli tällä kertaa nakkia ja lihapullia mutta maistuihan nekin hyviltä. Taas niillä ihmisillä oli hauskaa, kun mä suoritin tehtäviä. Muut kuulemma juoksee maalimniesten luokse, kun mä otan välillä sellaisia ilohyppyjä suoraan ilmaan, mutta eikös se kuulu asiaan. Eiks tää oo sellainen laji, jossa ratkaiseen nopeus ja tyyli. Reenien jälkeen pääsin juoksemaan Viton (lacote) kanssa ja mummolla odotti Mila. Launantaina ei onneksi ollut muuta työtä. Mutta oli paljon leikkiä ja lenkkeilyä Milan kanssa.

Sunnuntaina olin aamusta emännän kanssa agilityn alkeiskurssin karsinnan kokeissa. Emäntää jännitti joten tais olla tiukka paikka. Mä en kyllä jaksanut stressata, vanhoista tutuista asioista. Meitä oli kentällä kerralla 8koiraa. Tuijotin emäntää ja yritin ymmärtää mitä multa halutaan. Ensin se jätti mut paikoilleen istumaan ja käveli jotaitakin metrejä ja tli takas palkkaamaan. Sen jälkeen istuin uudelleen ja nyt emäntä käveli jo sellaisen 15metriä pois mun luota jonne sitten sain luvan juost, kun emäntä kutsui. Muut koira odotteli siinä kentällä. Sitten mä kävelin emännän kanssa sellaisen koirakuvan läpi. Emäntä oli oikein tyytyväinen kun mä en tehtävien aikana pyytänyt ketään leikkimään mun kanssa vaan halusin katsoa mitä emäntä mulle keksii. Sitten mun piti vielä antaa vieraiden ihmisten tulla mun luokse, sitä mä vähän ihmettelin mut ei en sitten ollutkaan kovin pahoja.

Nyt kuulemma odotetaan tuloksia. Olin koko porukan nuorin, koska ikävaatimus oli 1v, yks oli 4vuottakin. Pari sai neuvoja painon tiputtamisesta, mulla ei onneks urheilullisena oo niitä ongelmia, vaikutin muutenkin kuulemma vilkkaalta ja ne oli sitä mieltä et mulla vois olla lahjoja nopeuslajiin. No anyway, vielä pitää odottaa miten käy. Pääsin sieltäkin mummolle, jossa oli Mila, joten loppu päivä kului eiliseen tapaan Milan kanssa leikkiessä ja lenkkeillessä, tänää rämmittiinkin oikein kunnon metsässä. Muilla tuntui olevan vaikeuksia päästä ojien yli ja niistä risukoista sain juosta ainakin tuplelenkin muihin verrattuna kun piti aina kääntyä takasin päin varmistaan missä ne muut on.

Nyt toivottavasti saan muutaman päivän huokaista ennen seuraavia työhommia.

Ei kommentteja: