keskiviikko 20. kesäkuuta 2007

Vauhdikas alkuviikko!

Maanantaina oli taas agilityä, joka oli hurjan kivaa. Tälläkertaa meitä oli vaan kaks muut vissiin oli jo aloittaneet juhannuksen vieton. Mulle ei oo vielä selvää mitä se sellanen juhannus on mut siitä on puhuttu paljon oiskohan se jotain hyvää syötävää. Mutta siis palatkaamme agility reeneihin. Maanantaina reenattiin puomia, mä olin tosi rohkee eikä yhtään pelottanut sielä korkeella. Lopussa sain seistä kontaktilla etujalat maassa takajalat kontaktilla ja emäntä hoki sanaa ota, se tarkoitti että kupissa mun nenän edessä oli nakin paloja ja kun sain syötyä nakit niin taas tuli sana ota ja nakkia tippu kippoon. Olin ollut kaukaa viisas kun jätin päivällä nappuloita syömättä.

Puomiharjoittelun jälkeen mentiin taas keppejä, emäntä tuppas oleen mua hitaanpi ja mä oisin oikassut muutaman kepin, kun nakkipala karkas liian kauas. Keppien jälkeen tuli uus harjoittelu, missä mä sain juosta elämäni kyllyydestä, ihmniset kentän laidalla vaan totes et tolla pojalla riittää virtaa. Kyllä olikin aika päästä juokseen, kun aamupäivän olin ollut yksin kotona nukkumassa.
Eli siis emäntä yritti mua houkutella lelulla "esteiden" välissä(harmittavaa kyllä meillä ei ollut mitään hypättäviä rimoja, mä oon meinaan tosi hyvä hyppään). No kun mä kiinnostuin lelusta juoksin estetoppien välistä kohti emäntää ja sit se heitti lelun toisten estetoppien välistä ja mun piti juosta estetoppien välistä kohti lelua. Kuka jaksaa kiinnostua jostain lelusta kun oli tutkimatonta mettää lähellä, mä siis sinkasin sinne ja jätin lelun oman onnensa nojaan, leikkiköön emäntä sillä kun kerran niin innokkasti sitä heilutti. Mettästä piti tulla takasin kun emäntä huuteli, mutta pakkohan mun oli käydä kattoon ensin sitän ihanaa tyttö pentua kentän laidalla.
Yritettiin temppua uudelleen, mut en mä viitsinyt käydä enää edes haistaan sitä lelua, kun emäntä oli heittänyt sen vaan lähin suoraan tuoksujen ja sen ihanan tytön luo. No tästä kaikesta seuras se et emäntä sai leikkimisopastusta ja se kouluttaja koitti kans saada mua kiinnostuun lelusta, ei voinut ymmärtää et kaikki muut paitsi lelut kiinnostaa ulkona. Se lelu oli sunnuntaina kiinnostava, mut en kai mä jaksa joka kerta niistä innostua. Ohjaajan mielestä lelu oli huono, kun en kiinnostunut siitä joten emäntä otti laukusta uuden lelun, joka on kyllä kiva mutta hei haloo kuka jaksaa leikkiä ulkona leluilla. Nyt olin hihnanpäässä et kovin kaukana en päässy käymään ennenkö vauhti loppu. Tästä kaikesta seuras se et kotona ei oo enää leluja näkynyt maanantain jälkeen. Reenin lopuks sain taas juosta putkesta joka on ihan huippua vielä kun lopussa odottaa emäntä nakkien kanssa.

Tiistaina me käytiin emännän kanssa ekaa kertaa koirapuistossa tai siksi emäntä sitä kutsu. Tehtiin kaupunki reissu bussilla, pääsen harvoin bussiin, vaikka sielä on niin mukava matkustaa, saa olla emännän sylissä ja on paljon erilaisia tuoksuja sekä ihmisiä. Koirapuisto oli sellanen aidattu alue, jossa oli penkkejä, niitä oli kiva hyppiä, ja sit sielä oli paljon tuoksua ja sain juoksennella vapaana. Mä en ymmärrä mistä se koirapuisto nimi tulee koska yhtään koiraa sielä ei ollut. Koirapuistosta lähettiin käveleen kohti Särkäniemeä ja lopulta päädyttiin jäätelökojulle, jossa odotti isäntä. Sain maistaa sitä ihmisten kutsumaa jäätelöä emännältä, kun se ei kaikkea jaksanut syödä. Hyvää se jäätelö oli kuumana kesäpäivä.


Illalla käytiin ensin jotain taloa ihaileen, jossa oli liukkaat lattiat ja keittiöstä löysin lihapullankin
lattialta, ei siis hullumpi saalis. Vielä mentiin illaksi mökille, jossa sai juoksennella. Mökillä pitää
vahtia ihmisiä,kun ne menee järveen, se on vähän niin kuin isojuomakuppi. Mä seison laiturilla ja vahdin ettei ne huku sinne ja kuivaan isäntäväen kielelläni. Sauna on toinen paikka jossa ne myös käy, sielä on kuumaa ja kosteaa, ei kovin mukavaa. Mökillä oli nyt paljon porukkaa ja sain aina rapsuttelua kun pysähyin johonkin, ei hullumpaa palvelua.


Mökille jäätiin myös yöksi, sielä oli myös emännän mummo ja täti. Isäntäväen kanssa nukuin pikkumökissä, sureksi pettymykseksi sieläkään ei päässyt sänkyyn nukkumaan, isossa mökissä kun saan nukkua ihan omassa sängyssä kun sielä ei ole muita. Tänää heräilin isännän kanssa, mutta isännän lähdettyä töihin en voinut mennä emännän kanssa nukkumaan, koska mökillä ei malta nukkua jos ihmiset on hereillä, nähkääs sitä ei tiedä mitä kummallista ihmiset keksii, joten niitä tarvii vahtia. Tänää oltiin emännän ja sen tädin kanssa lenkillä missä sain juosta vapaana. Sielä näky hevosia, jotka on vanhoja tuttuja, mutta löysin matkan varrelta karvat pystyyn saavia otuksia, ne käveli neljällä jalalla ja niissä oli laikkuja sekä osalla sarvia päässä, niitä ihmiset kutsuu lehmiksi, ei kovin kivoja.

Tänää oli hyvä että olin vahdissa, sillä naapurin mäkin uroskoira tunkeutui/ karkasi meidän tontille ilman sen ihmiskaveria. Mä sain ulkona jonkin aikaa ilmottaa emänälle ennenkö se tajus tulla katsomaan mikä juttu nyt on. Emäntä tuli ensin meidän väliin katsomaan, että se toinen kaveri on ok sen jälkeen me tehtiin vähän tuttavuutta, lopulta käytiin emännän kanssa saattamassa se toinen koira takasin kotiin.


Tultiin onneksi jo kuuden aikaan kotiin ja sain taas jäädä yksin vihdoinkin kunnon lepoa. Isäntäväen palattua kotiin kävin haistaan ne mutta jatkoin taas tyytyväisenä unia. Illalla heräteltiin vielä iltalenkille. Iltalenkillä oli seuraamisharjoituksia, sivulle menoa, vissiin tein sen hienosti kun emäntä oli ihan fiiliksissä, oli myös makkarajälkeä, hakua sekä emännän että isännän ja lopuksi pieni metsä osuus, jossa pääsi lintua ajamaan. Iltaruuan jälkeen päätin vähän lukea lehteä, kun isäntä oli jättänyt sen sohvalle, mutta rankka alkuviikko vaati veronsa.

Ei kommentteja: