lauantai 16. kesäkuuta 2007

Ihmisiä kadoksissa

Mä löysin kanssa tän blogijutun joten koitetaan miten tää lähtee käyntiin et jaksanko alku innostuksen jälkeen kertoo teille mun jännittävästä päivästä.

Tänää on ollu kumma päivä, aina joku on hukassa. Aamulla isäntä lähti tavalliseen tapaansa töihin. Oon ottanut viime viikkoina tavakseni nousta isännän kanssa samaan aikaan, koska se tietää lyhyttä lenkkiä ja ruokaa, aamun kohokohta on kupillinen ruokaa. Mä otan tosi rennosti isännän töihin lähdön, sitä tapahtuu lähes joka päivä ja aina samaan aikaan.

Kun isäntä on lähtenyt töihin hyppään muina miehinä sänkyyn emännän viereen. En sais olla sängyssä, yleensä tulee komento alas ja jos en tottele tulee vesipyssystä persuuksille ja se vasta on kurjaa. Öisin mä en sinne mee, alkuyöstä valloitan sohvan tai oman pedin ja loppu yöstä kömmin sängyn viereen karvamatolle nukkumaan. Jos vaan makuuhuoneen ovi on unohtunut auki tai edes raolleen niin aina voi yrittää päivisin sinne hypätä. Aamut on sellasia et yleensä sänkyssä nukkuminen emänän vieressä onnistuu, ainakin hetkellisesti. Kerron teille salaisuuden, miten mä toimin. Odotan, et isäntä on hävinnyt ovesta ulos eli ei oo mua komentamassa. Emäntä on niin sikeä uninen ettei se herää mihinkään, vaikka taloräjähtäs, joten isännän lähdettyä mä hyppään sen puolelle sänkyä nukkuun, kunnes emäntä herää komentaan mua pois sängystä. Nykyään lähden yhden komennuksen kuultuani, koska en haluu kastua.

Eli siis tää aamu meni tavalliseen tapaan. Emännän kans lähettiin sit päivällä käymään mummolassa (emännän vanhemmilla). Mummola on aivan ihan paikka, ennen sielä sai juoksenna vapaana pihassa, nykyään vähän vähemmän, mikä on tylsää. Mua kiinnostaa niin paljon koirat, jos ne menee siitä ohi etten malta pysyä pihassa ja siks mua on pidetty hieman enemmän silmällä tai hihnassa, mut kyllä mä vieläkin välillä juoksentelen sielä vapaana. Mummolassa saa myös extrapaljon rapsutuksia ja leikitystä. Mummo myös antaa aina sillon tällön tai aika usein namia, kun emäntä ei oo vahtimassa. Mummolassa saa namia vaan olemalla omaitsensä sielä myös saa olla melkein missä vaan ainakin jos emäntä ei oo vahtimassa. Mut oikeesti mä oon aika siivosti, koska sielä on niin kivaa.

Mummolassa oli ensin kaikki paikalla, mut sit kun olin emännän kanssa pihalla sieltä oli mummo ja vaari hävinnyt. Koitin sisällä ettiä niitä kaikkialta ja hieman huhuilla vinkumalla, mut niitä ei löytynyt. No mun ei auttanut kun mennä emännän jalkojen taakse lepäileen. Onneksi mummo ja vaari tuli takas ja taas pääsi tervehtiin niitä ylitse vuotavasti, hyppy, pomppu, pusu ja vähän välillä tais hampaatikin osua, mut ihan vahingossa vaan.

Lenkillä käytiin emännän ja mummon kanssa. Sain juosta lähes koko lenkin ajan vapaana. Vastaan tuli ainostaan yks juoksija, mut emännän makkarat oli paljon kiinnostavammat kuin se.
Lenkillä se katoomis temppu kävi taas, tällä kertaa katos mummo. Mä oon jo onneks niin taitava haussa et löysin sen aika pian ja sain makkaraa palkaks. tää on aika kiva leikki, mut ei se silti oo kivaa kun ihmisiä katoon.

Kotiin kun tultiin niin isännän ois pitänyt olla sielä, mut vaikka mä kuinka etin ja kutsuin sitä niin ei ketään. Kauaa ei keretty kotona oleen, kun emäntä vaihto reenivaatteet päälle ja teki katoamistemput, ei oo vieläkään kovin kivaa jäädä yksin kotiin, mut enää en jaksa kun kerran vinkua ja meen sit takas omiin puuhiini. Yleensä käytän aikani nukkumiseen, koska yksin mikään muu tekeminen ei oo niin kiva luitakaan ei viitsi kauheesti syödä. Pikkasen pitää aina palloa pyörittää, kun sieltä tippuu ruokaa, mut kun innostun siitä niin pallo menee sohvan alle piiloon ja mä alan oleen jo vähän liian iso ryömiin sen perässä.

Onneks emäntä tuli takas ennen iltaruokaa, isäntää ei vieläkään näkynyt vaikka mä kävin erikseen sitä ovelta ettiin. No maha täynnä ja leikeistä väsyneenä menin nukkumaan vaikka koko lauma ei ollut kasassa. Mun on pakko teille kertoo, kuinka mä oon keksinyt hyvän tavan ansaita makupaloja. Lenkillä otan kontaktia ja meen emännän vasemman jalan viereen käveleen niin tulee makupaloja, saan myös makupaloja kun otan kontaktia emäntää koirien sijasta.

Ei kommentteja: