sunnuntai 14. kesäkuuta 2009

Kuohuttaa!

Tänää lähettiin mökin pihasta lenkille koirien kanssa, koirat hihnoissa. Kun päästiin naapurin pihan kohdalle, pihasta syöksyi Appenzellinpaimenkoira uros tielle. Tämä oli jo toinen kerta, kun kyseinen uros syöksyy tielle. Edellinen tapahtui reilu viikko sitten, kun käytiin Mikin kanssa mökillä ja käveltiin heidän talon ohi. Meidän mökki on päättyvän tien varressa eikä ole muita vaihtehtoja kuin mennä kyseisen talon ohi.

Uroksella on pihassa juoksuvaijeri ja siinä naru. Molemmilla kerroilla on käynyt täsmälleen samallalailla että koiran naru on katkennut. Uros syöksyy pihasta meidän luokse muristen ja hampaita näyttäen. Edelliselleä kerralla mulla oli koira hieman pidemmässä narussa ja uros pääsi kontaktiin ennenkö kerkesin koiren väliin. Tällä kertaa sain samantien Mikin valjaista seläntaakse ja pääsin väliin.

Olen itse murissut ja häätänyt koiraa pois, viimeksi jopa potkaisin koiraa kohti. Onneksi Miki ei ole akressiivinen muita koiria kohtaan eikä ole kummallakaan kerralla lähtenyt muriseen/räksyttään vaan oon saanut hoitaa tilanteen. Olen kuitenkin vaarma että jos narun päässä olisi esim. äitini niin koira alkaisi puolustamaan häntä. Tänää oli todella lähellä etten soittanut poliisille. Mietin vaan et mitenköhän olisi käynyt jos mulla olis yhtään enemmän riitaa haastava koira.

Appenzellin omistaja eivät tee asian eteen mitään :shock: . Tänää huusin et tulkaa hakemaan koiranne pois. Sain vastaukseksi huudon et se on ihan kiltti koira se vaan hermostuu kun mä huudan sille ja häädän sitä pois :evil: Todella, kiltti koira tulee murinalla ja irvistelemällä kohti, häntä pystyssä ja jäykkänä! Kun sain häädettyä koiraa sen verran et pääsin ohhittaan sen niin se lähti meidän perään. Tässäkään vaiheessa omistaja ei tehnyt mitään elettäkään kieltääkseen koiraa tai lähteekseen sen perään. Ystäväni joka kasvatta appenzeleja tietää kyseisen pariskunnan ja se uros ei todellakaan ole hallinnassa.

En uskalla kohta enää mennä mökille uimaan ja saunoon. Pelkään, että joku kerta kohtaamisessa käy pahasti, joko mulle tai Mikille.

Ei kommentteja: