sunnuntai 6. huhtikuuta 2008

Motivointi ja leikkimistä!

Mamma oli eilen 8 tuntia Miia Laamasen motivointipäivässä, jonne pääsin itsekin harjoituskoiraksi. Ohjelma kurssille oli seuraava:

10.00 - 13.00 * Teoriaa koiran oppimisesta ja miksi leikkiä
13.00 - 14.00 ruokatauko
14.00 - 15.00 * Leikkejä demokoirilla
15.00 - 17.00 (tai 18.00)* Leikkejä omilla koirilla kentällä, kesto riippuu koirien kestävyydestä.
17.00 (18.00) - 19.00 (20.00)* Lisää teoriaa. ja keskustelua

Aamulla isäntä vei emännän kurssille ja sitten pääsin kunnon metsälenkille isännän kanssa. Mamma kävi hakemassa mut ruokatauolla. Mä en leikki ulkona millään, joskus emännän tai isännän hanskalla, koska ulkona on kaikkea muuta mielenkiintoista. Mamma taitaa olla välillä pallohukassa mun kanssa sen suhteen, vissiin haluisi palkata mua leluilla namien sijasta.

Ensin pääsin tutustuun ihmisten ympäröimään alueeseen ja syömään namipaloja sielä, mutta mua ois kiinnostanut enemmän hajut siinä maassa. Koulutuskentällä tehtiin ensin mamman kanssa luopumisharjoitusta, missä mä olin hyvä mutta mamma vähän sekoili. Sen jälkeen menin autoon odottamaan. Lopussa leikittiin mamman kanssa hanskalla ja pääsin haisteleen. Autoon meno useaan kertaan kesken kaiken kivan oli kaikkein tylsintä mutta onneksi sieltä pääsi useasti pois.

Illalla pääsin leikkimään uusilla leluilla mamman kanssa mummon pihassa ja metsälenkillä, tosin metsässä ne lelut oli jo aika tylsiä. Nyt mamman pää taas pursuaa uusia ideoita ja mä oon tietty "uhrina"

Ei kommentteja: